Het beursseizoen van 2019 staat weer voor de deur. Is jouw bedrijf dit seizoen weer vertegenwoordigd? Jouw plekje op de beursvloer is zeker niet goedkoop. Dan wil je natuurlijk wel dat je tijdens de beurs het optimale uit je aanwezigheid haalt. Met onderstaande tips zorg je ervoor dat je goed voorbereid van start gaat en een succesvolle beurs draait!
De inrichting van je beursstand
Tussen alle andere bedrijven wil je er natuurlijk wel uitspringen met je stand. Zorg er daarom voor dat je niet alleen een uniek design hebt dat de bezoeker aanspreekt. Maak ook gebruik van aandachtstrekkers die je in het gangpad kan plaatsen. Zo kun je bijvoorbeeld beachflags bedrukken met je logo en die op de hoeken van je stand plaatsen. Sommige zijn wel 4 meter hoog waardoor ze zelfs op grote afstand nog zichtbaar zijn.
Naast het trekken van de aandacht wil je ook dat de inrichting van je beursstand de huisstijl van je bedrijf uitstraalt. Zorg er daarom voor dat de hele inrichting netjes op elkaar is afgestemd en het niet rommelig oogt. Heb je al een beachflag op de hoek staan? Zet daar dan geen roll up banner naast. Twee losse producten kunnen rommelig ogen. In plaats daarvan kun je de wanden van je stand voorzien van print waarop bijvoorbeeld ook belangrijke informatie staat.
Het soort stand is ook heel belangrijk. Je wilt flexibel blijven in de opstelling omdat je niet op elke beurs dezelfde ruimte kunt benutten. Daarnaast wil je de wanden nog wel eens voorzien van een andere print. Kies dus altijd voor een modulair systeem waarbij je de prints gemakkelijk kunt verwisselen.
Zorg dat je promotiemateriaal op orde is
Als een bezoeker de moeite komt nemen om bij jou in de stand naar jouw verhaal te luisteren, zorg er dan voor dat je de bezoeker ook iets mee kan geven zodat hij het later nog eens rustig kan overwegen. Op de meeste beurzen krijgt een bezoeker een tasje bij de entree en daar wil jij iets in stoppen! Afhankelijk van je product of dienst laat je bijvoorbeeld flyers, folders of brochures drukken.
Heb jij nog voldoende visitekaartjes?
Iedereen is gek op visitekaartjes uitdelen. Zorg er dus voor dat je een goede voorraad mee hebt. Je gaat er sneller doorheen dan je denkt.
En uitdelen betekent ook dat je ontvangt. Wel zo handig aangezien je dat direct over de gegevens van je nieuwe klant beschikt. Zo kun je na de beurs makkelijk contact met ze opnemen.
Geef je bezoekers iets extra mee
Je nieuwe klant heeft nu jouw promotiemateriaal met alle informatie over je product of dienst. Ze hebben je visitekaartje en als je echt goed bezig bent, heb je alvast een afspraak ingepland.
Om echt top-of-mind te blijven wil je nog wat extra’s meegeven aan je klant. En dan bij voorkeur iets dat ze nog kunnen gebruiken zodat het niet in de prullenbak beland. Geef ze daarom een klein relatiegeschenk mee waar je logo op staat en dat je nieuwe klant bijvoorbeeld op kantoor kan gebruiken. Denk aan mooie pennen (niet de goedkoopste), notitieboekjes, koffiemokken etc. Zolang iemand er nuttig gebruik van kan maken, is je logo altijd in beeld!