Het is misschien wel de oudste manier van reclame maken: het uitdelen van bedrukt papier. Maar werkt flyeren nog wel? Jazeker! En daarom geven we jou in deze blog 4 redenen waarom jij vandaag nog een prachtige flyer naar de drukker moet sturen. Lees jij mee?
Vandaag de dag heeft een drukker binnen enkele dagen honderden flyers voor je klaarliggen. Dat is natuurlijk wel andere koek dan in het begin van het bedrukken van papier. De tijden zijn veranderd. Maar dat neemt niet weg dat ook de krachtig van een goede flyer is veranderd. Zeker in een tijd waarin alles digitaal is, of wordt, is het verstandig om ook offline zichtbaar te blijven. Maar waarom dan? Zal je nu wellicht denken.
Kosten zijn laag
Om maar direct met de deur in huis te vallen. Een goede flyer hoeft niet duur te zijn. Sterker nog, voor een paar tientjes kun je al heel veel flyers hebben. Kies ervoor om zelf een flyer te maken, of – nog beter – besteedt het uit. Een goede flyer ontwikkelen is namelijk vakwerk.
Creativiteit
Een goede flyer vertelt meer dan een uitgebreide video. Je kunt namelijk een hoop direct en indirect vertellen op een flyer. Uitstraling, missie en visie. Het komt allemaal terug op een goede flyer. Een duidelijk verhaal is dan ook erg belangrijk.
Snel nieuwe klanten
Wat wil je met jouw flyer? Nieuwe klanten of bestellingen natuurlijk! Kies er dan voor om, naast een informatieve flyer, ook een kortingsbon of aanbieding aan de flyer toe te voegen. Zo kun je ook direct monitoren hoe goed je nieuwe flyer werkt. Win-winsituatie!
Kom je klanten tegemoet
Een flyer is eigenlijk de beste manier om je (nieuwe) klanten tegemoet te komen. Je staat namelijk vaak op plekken waar je ze tegenkomt. Denk aan een winkelcentrum, in je winkel of op een beurs. Er zijn zoveel plekken waar je flyers kunt uitdelen of neerleggen. Maar op het moment dat jij bij nieuwe klanten in de zak of tas gaat, dan heb je ze weten te triggeren op een vraag of een probleem. En je bent ze daarin tegemoetgekomen, want ze hoeven niet meer te zoeken naar een antwoord op ’t probleem!